Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Kastajaiset

21. syys @ 10:30 - 20:00

In English below

MITÄ? Staabin Kastajaiset vol. 2024!
MISSÄ? Staabin (vanhan) toimiston ulkopuolella/PinniA:n edustalla, loppupäivän sijainti selviää Kastajaispäivän aikana
MILLOIN? 21.9. klo 10.30 alkaen
KENELLE? Staabin fukseille!
MIKSI? Koska virkamiehiksi tullaan kasteen kautta, ja sen kokee jokainen staabi vain kerran!
MITÄ MAKSAA? Ei mitään, poislukien Nysse-matkat, joihin kannattaa varautua lataamalla Nysse-sovellus valmiiksi tai lataamalla matkakortille arvoa.
MITÄ PUETAAN PÄÄLLE? Säänmukaiset vaatteet, joilla olet valmis lähes kaikkeen – sillä Kastajaiset saattavat yllättää! Muista myös vaihtovaatteet
JATKOT? paljastuu myöhemmin
JATKOJEN JATKOT? Kaijakka!
KIDEAPPhttps://kide.app/events/2b3a7092-72c1-4e94-8139-94d431e87f39

TÄTÄ PÄIVÄÄ ET HALUA MISSATA!
Fuksiviikkojen loppuhuipennus on vihdoin täällä! Staabin kastajaisissa fuksit kastetaan pesunkestäviksi virkamiehiksi monien koettelemusten jälkeen. Tästä legendaarisesta kastajaispäivästä huhutaan kaikenlaista ja jokaisella staabilla on omia unohtumattomia tarinoita kerrottavanaan, mutta mikä pitääkään paikkansa? Se selviää vain osallistumalla tähän ikimuistoiseen päivään! Tapahtumaa ei tarvitse pelätä tai jännittää etukäteen, hauskaa tulee varmasti olemaan. Ohjelmanumerot painottavat hyvää ryhmähenkeä, mutta muista, ettei mihinkään ole pakko osallistua mikäli et halua.

Kastajaispäivän tapahtumat ovat tarkoitettu fukseille. Akateemisesti vanhemmat staabilaiset ovat tervetulleita seuraamaan virkamieskastetta, mutta muutoin myös illan ohjelma on vain kastettaville suunnattu. Kastajaispäivä alkaa Staabin vanhan toimiston, eli PinniA:n ulkopuolelta klo 10.30. Tässä alkuinfo-osuudessa on tärkeää olla ajoissa paikalla. Varustaudu säänmukaisin vaattein, jotka kestävät myös kosteutta, ja mahdollistavat liikkumisen. Siisteimmät kuteet kannattaa jättää suosiolla kotiin tai jatkoille. Hyvät kengät ovat kovaa valuuttaa. Päivä on paitsi tapahtumarikas, myös pitkä, ja tarvitset sen aikana monenlaisia varusteita.

Pakkaa siis mukaasi nämä:

  • Vähintään 5 tölkkiä vapaavalintaista juotavaa (alkoholillinen tai alkoholiton: oman maun mukaan). Tankkaus on tärkeää pitkänä päivänä. OTA VETTÄ MUKAAN!!
  • Nysse Mobiililippu (A-B lippu) tai bussikortti. Käteinen ei käy!
  • Varaathan mukaan myös ruokarahaa tai eväitä, sillä menoa riittää aamuvarhaisesta myöhään yöhön. Syöminen päivän aikana on jokaisen ryhmän omalla vastuulla.
  • VAIHTOVAATTEET! Illan päätteeksi on mahdollisuus suihkuun ja saunaan, joten halutessasi ota myös saunakamppeet!
  • Ota mukaasi KAKSI ERILLISTÄ KASSIA/REPPUA/LAUKKUA! Pakkaa toiseen VAIHTOVAATTEET ja TOISEEN KAIKKI MUU! Vaihtovaatteet sisältävä kassi jätetään päivän ajaksi säilöön lukittuun tilaan. Oma kestomuki
  • ASENNETTA, SISUA, TAHTOA
  • Fuksipassi

Kastajaisissa on käytössä Kideapp ilmoittautuminen, jotta osallistujien määrää on helpompi arvioida. Kideapp-ilmoittautuminen on täysin ilmainen, eikä tapahtumalle ole mitään maksua. Muista siis ilmoittautua Kideappissa Kastajaisiin!

Tapahtuma ei valitettavasti ole esteetön, sillä se sisältää liikkumista maastossa. Lisätietoja saat tapahtumavastaavilta. Muutenkin lisätietoja tapahtumasta saat tapahtumavastaavilta Emmalta ja Hannalta osoitteesta tapahtumat@staabi.fi tai Telegrameista: @Emmajaakola sekä @boolipajala . Myös tapahtumien kestävyyden huomioimisesta saat halutessasi tietoa tapahtuman järjestäjiltä. ). Muistathan ottaa tapahtumaan mukaan oman kestomukin!

GRAFFAKIITOS: Noora Heiskanen

Staabin tapahtumien löytötavaroita säilytetään 3kk tapahtuman jälkeen, jonka jälkeen ne hävitetään kierrätysmahdollisuuksia hyödyntäen. Arvotavarat toimitetaan poliisille.

Mitä tehdä, jos näet tai koet epäasiallista käytöstä Staabin toimintaympäristössä?

– Tapahtumissa häirintä-, kiusaamis ja epäasiallisissa tilanteissa yhteyshenkilönä toimivat palautetyöryhmän jäsenet. Palautetyöryhmään kuuluvat puheenjohtaja Ada Siikaluoma, kolmiovastaava ja varapuheenjohtaja Ella Lavaste, tuutor- ja yhdenvertaisuusvastaava Magdalena Honkasalo ja projektivastaava Akseli Laiho. Mikäli palautetyöryhmän jäseniä ei ole paikalla, voit ottaa yhteyttä muuhun hallituksen jäseneen.

– Tapahtumien jatkoina olevat baarit eivät kuulu Staabin viralliseen toimintaympäristöön, jolloin häiritsevästä käyttäytymisestä tulee ilmoittaa ensisijaisesti ravintolan henkilökunnalle.

– Tapahtuman ulkopuolella voit ottaa yhteyttä tukihenkilöön. Staabin tukihenkilöinä toimii Riikka Hämäläinen ja Ville Jaara. Tukihenkilöt käsittelevät  yhteydenotot tapahtuman ulkopuolella ja heidät tavoittaa parhaiten joko Telegramissa @riikkahamalainen ja @jaaraville tai sähköpostitse tukiriikka@staabi.fi ja tukiville@staabi.fi. .

– Halutessasi voit myös ottaa yhteyttä TREY:n häirintäyhdyshenkilöön sähköpostilla, puhelimitse tai TREYn häirintälomakkeella. Yhteystiedot löytyvät TREYn verkkosivuilta.

– Häiritsevästä käytöksestä voit myös ilmoittaa Staabin verkkosivuilta löytyvän häirintälomakkeen kautta. Häirintälomakkeet menevät yhdenvertaisuusvastaavalle ja ovat vain yhdenvertaisuusvastaavan luettavissa.

Kokemukset ovat yksilöllisiä ja toimenpiteet tapauskohtaisia. Jokainen yhteydenotto käsitellään luottamuksellisesti ja jatkotoimenpiteisiin ryhdytään vain sinun suostumuksellasi.

————————–

WHAT? Staabi’s Fresher’s Weeks Baptism Vol. 2024!
WHERE? Outside Staabi’s (old) office / in front of PinniA. The location for the rest of the day will be revealed during the Initiation Day.
WHEN? September 21st, starting at 10:30 am.
TO WHOM? Staabi’s freshers
WHY? Because becoming an official happens through initiation, and every Staabi experiences it only once!
HOW MUCH DOES IT COST? Nothing, except for Nysse transportation, so be prepared by downloading the Nysse app in advance or loading some credit onto your travel card.
WHAT TO WEAR? Weather-appropriate clothing that allows you to be ready for almost anything—the Initiation Ceremony may surprise you! Remember to also bring a change of clothes.
AFTERPARTY? will be revealed later
AFTERPARTY’S AFTERPARTY? Kaijakka!
KIDEAPP? https://kide.app/events/2b3a7092-72c1-4e94-8139-94d431e87f39

THIS IS A DAY YOU DON’T WANT TO MISS!
The grand finale of the freshman weeks is finally here! At Staabi’s Baptism you will be baptized as proper civil servants after multiple trials.There are all sorts of rumors about this legendary baptism Day, and every Staabi has unforgettable stories to tell, but what is actually true? You’ll only find out by participating in this unforgettable day! There’s no need to be afraid or anxious in advance—fun is guaranteed. The activities emphasize good team spirit, but remember, you don’t have to participate in anything if you don’t want to.

The events of the baptism Day are intended for freshers. Academically older Staabi members are welcome to observe the initiation of the officials, but otherwise, the evening program is also exclusively for freshers. The baptism Day begins outside Staabi’s old office, in front of PinniA, at 10:30 am. It’s important to be there on time for this initial information session. Come prepared with weather-appropriate clothing that also withstands moisture and allows for movement. Leave your fanciest outfits at home or save them for later. Good shoes are a must. The day is not only eventful but also long, and you will need various supplies throughout.

So, pack these items with you:

  • At least 5 cans of a beverage of your choice (alcoholic or non-alcoholic: up to you). Hydration is key on a long day. BRING WATER WITH YOU!
  • A Nysse Mobile Ticket (A-B ticket) or bus card. Cash is not accepted!
  • Also, bring some money for food or snacks, as the event will last from early morning to late at night. Each group is responsible for their own meals throughout the day.
  • CHANGE OF CLOTHES! At the end of the day, there will be an opportunity to shower and use the sauna, so bring sauna gear if you wish!
  • Bring TWO SEPARATE BAGS/ BACKPACKS! Pack a change of clothes in one and everything else in the other! The bag with your change of clothes will be stored in a locked space for the day.
  • Your own reusable mug.
  • ATTITUDE, GUTS, DETERMINATION
  • Freshman pass.

Registration for the baptism is done via Kideapp to help estimate the number of participants. The Kideapp registration is completely free, and there is no charge for the event. So, remember to register for the baptism on Kideapp!
The event unfortunately is not fully accessible, because it includes moving outside in somewhat rough terrain. For more information contact the organizers.

If you have any questions or worries about the event, contact your tutors or event organizers Emma and Hanna via email tapahtumat@staabi.fi or through Telegram @emmajaakola or @boolipajala

Thanks for the graphs Noora Heiskanen

What to do if you see or experience inappropriate behavior in Staabi’s operating environment?
– For incidents of harassment, bullying and inappropriate situations, members of the feedback team are the contact point. The feedback team consists of Ada Siikaluoma (Chairperson), Ella Lavaste (Kolmiot Manager and Vice-Chairperson), Magdalena Honkasalo (Tutoring and Equality Manager), and Akseli Laiho (Project Manager). If the members of the feedback group are not present, you can contact another board member.
– Bars that are continuations of events are not part of Staabi’s official operating environment, in which case disturbing behavior should be reported primarily to the restaurant’s staff.
– Outside the event, you can contact a support person. Staabi’s support persons are Riikka Hämäläinen and Ville Jaara. The support person handle contacts outside the events and are best reached on Telegram @riikkahamalainen and @jaaraville or by e-mail tukiriikka@staabi.fi and tukiville@staabi.fi.
– If you wish, you can also contact TREY’s harassment contact person by email, phone or using TREY’s harassment form. Contact information can be found on TREY’s website.
– You can also report disruptive behavior via the harassment form found on Staabi’s website. Harassment forms go to the equality officer and can only be read by the equality officer.
Experiences are individual and measures are case-specific. Every contact is treated confidentially and further measures are taken only with your consent.Found items from Staabi’s events are stored for three months after the event, after which they are disposed of using recycling opportunities. Valuables are delivered to the police.

Tiedot

Päivämäärä:
21. syys
Aika:
10:30 - 20:00