Kerhon perustamisen ohjeet

Tällä sivulla saat kaiken tiedot mitä tarvitset kerhon perustamiseen. Muista myös lukea kerhotoiminnan ohjesääntö!

Kerhotoiminnan ohjesääntö: http://staabi.fi/yhdistyssaannotkerhotoiminnan-ohjesaannot/

  1. Hae toimintalupa
  1. Allekirjoita ohjesäännöt
  • Toimintaluvan saamisen jälkeen kerhon vastuuhenkilö toimittaa kerhotoiminnan ohjesäännöt allekirjoitettuna Staabin toimistolle. Tämän jälkeen kerhon toimintalupa astuu voimaan ja vastuuhenkilö vastaa ohjesääntöjen noudattamisesta.
  • Tulostettavat ohjesäännöt: https://drive.google.com/open?id=143wOqqPMfpa2IhcBTBez1TXcW7PZTSjx
  1. Kirjoita esittely kerhosta
  • Toimita kerhovastaavalle esittelyteksti kerhosta, sekä linkki mahdolliseen kerhon FB-ryhmään tai muihin sivuihin. Nämä julkaistaan Staabin nettisivuilla. Jos sivut perustetaan myöhemmin, linkki toimitetaan jälkikäteen.
  • Toimita kerhovastaavalle aina tieto kerhon tapahtumista tapahtumaa edeltävän viikon perjantaihin mennessä, että saamme kerättyä tapahtumat viikkotiedotteeseen. Ensimmäistä tapahtumaa voit myös mainostaa Staabin FB-ryhmässä.
  1. Hae toiminta-avustusta tai yksittäistä kerhoavustusta
  • Jos kerhon toimintaan tarvitaan taloudellista tukea, voit hakea toiminta-avustusta tulevaksi toiminta-avustuskaudeksi (kevätkaudelle 15.1. mennessä ja syyskaudelle 15.8. mennessä). Lisäohjeet kerhotoiminnan ohjesäännössä.
  • Voit hakea tukea myös yksittäisiin tapahtumiin tai hankintoihin. Ilmoita hallituksen kerhovastaavalle lähetetystä hakemuksesta, jotta voimme käsitellä hakemuksen heti seuraavassa hallituksen kokouksessa.
  • Myönnettyä avustussummaa ei makseta suoraan kenellekään, vaan kerholle budjetoidaan avustussumman määrä. Kun kerholla on ollut kuluja, toimittavat he kuitin ja tekevät kulukorvausanomuksen, jolloin heille maksetaan kuittia vastaava summa. Tästä annetaan enemmän ohjeita avustuksen myöntämisen jälkeen.
  • Avustushakemus: https://goo.gl/forms/xdOjZKQNLCnrq9CS2
  • Kerhon vastuuhenkilö vastaa siitä, että vain Staabi ry:n jäsenet voivat hyötyä kerholle myönnetystä tuesta.
  1. Raportointi
  • Muista pitää kirjaa tapaamisista kävijämäärineen. Nämä tiedot sisällytetään toimintaraporttiin. Jos kerho on saanut taloudellista tukea tai se on kerännyt osallistumis- tai muita maksuja, liitetään raporttiin myös kertomus varojen käytöstä (tulot ja menot eriteltynä tapahtumittain).
  • Raportti lähetetään kahdesti vuodessa; syyskauden raportti 15.1. mennessä ja kevätkauden raportti 15.8. mennessä. Tästä muistutetaan kerhojen vastuuhenkilöitä lähempänä ajankohtaa.
  • Raportin palautus: https://goo.gl/forms/U9dF3WFq7AUGEe5C2